Tedaviler

Estetik Diş Hekimliği

image228

Çeşitli sebeplerle dişler arasında oluşan boşluklara diastema adı verilir. Diastemalar estetik gülüşü bozar ve rahat gülümsememize engel olur. Boşlukların kompozit restorasyonlarla tedavi edilmesine bonding adı verilir. Bu işlem dişlerde herhangi bir aşındırma yapılmadan hassas bir teknikle diş aralarındaki boşlukların kompozitle kapatılıp arzu edilen şeklin verilmesi ve kompozitlerin cilalanıp parlatılmasıyla sonlanır.

Laminate (Yaprak Porselen)

Lamine porselen iskenderun diş hekimi

Daha çok yaprak porselen olarak bilinen laminate veneer işlemi genellikle sorunlu olan ön bölge dişlerine uygulanır. Dişlerdeki renk bozuklukları, şekil bozuklukları, kısa veya uzun dişler, geniş dişler arası boşluklar hiç kesim yapılmadan veya 0.5-0,7 mm’lik çok ince diş kesimleriyle düzeltilebilir ve yerine konulan yaprak inceliğinde porselen materyalle estetik bir gülümsemeye sahip olabilirsiniz.

Diş Beyazlatma

diş beyazlatma iskenderun

Daha beyaz dişlere ve daha güzel bir gülüşe ulaşmak için en kısa ve en pratik yolu diş beyazlatmadır.Diş beyazlatma, çay, kahve, sigara, bazı ilaçlar, kanal tedavileri ve genetik rahatsızlıklar sebebiyle renklenmiş dişleri kimyasal ajanlar yardımıyla renklenmeden önceki haline döndürme işlemidir.

İmplant Tedavileri

implant iskenderun

İmplant tedavisi, lokal anestezi altında küçük bir cerrahi operasyonla gerçekleştirilir. Yaklaşık üç ay çene kemiğiyle implantın kaynaşması beklendikten sonra implant gerçek diş kökünün yerine geçer ve üstündeki protezi taşıyabilecek hale gelir. İmplant tedavisi, lokal anestezi altında küçük bir cerrahi operasyonla gerçekleştirilir. Yaklaşık üç ay çene kemiğiyle implantın kaynaşması beklendikten sonra implant gerçek diş kökünün yerine geçer ve üstündeki protezi taşıyabilecek hale gelir. İmplant fiyatları implantların markasına göre değişiklik gösterebilmektedir.

Gömülü Dişler

gömülü diş çene cerrahisi iskenderun

Ağızda sıklıkla alt-üst 20 yaş dişleri, üst çene köpek dişleri ve nadiren alt-üst çene küçük azı dişleri gömülü kalabilir. Gömülü dişler bazen hiç belirti göstermez ve şikayete neden olmazken; bazen de eklem ağrısı, çene ağrısı, şiddetli ağrılar gibi çok büyük şikayetlere neden olabilirler.

Eklem Tedavileri

çene eklemi ağrısı iskenderun

Travma, kapanış bozuklukları, tek taraflı çiğneme, diş sıkma ve gıcırdatma, diş eti hastalıkları, yanlış protezler vb. sebebiyle çene ekleminde meydana gelen çeşitli rahatsızlıklarla kendini gösteren multidisipliner bir yaklaşımla tedavi edilmesi gereken rahatsızlıklardır.

Kist Tedavileri

kist tedavisi iskenderun diş hekimi

Ağız içinde herhangi bir bölgede odontojenik (diş kaynaklı) kistler oluşabilmektedir. Ağrı veya şişliğe sebep olarak hasta tarafından farkedilebilen olgular olduğu gibi, hiç bir semptom göstermeden çene kemiği içinde oldukça büyük boyutlara ulaşabilen, rutin röntgenlerle tesadüfen ortaya çıkan vakalar da mevcuttur. Çene kistinin bulunduğu bölgeye ve büyüklüğüne göre tedavi yöntemleri farklılıklar gösterse de bu cerrahi işlemlerin çene cerrahları tarafından yapılması gerekmektedir.

Sabit ve Hareketli Protez Tedavileri

diş protez iskenderun

Dolguyla tedavi edilemeyecek kadar fazla madde kaybı olan ve estetik olarak bozulmuş dişlere uygulanan yöntem kuron tedavisi (kaplama); diş kayıplarında kaybolan dişin yerine yan dişlerden destek alınarak yapılan tedavi yöntemine de köprü adı verilir. Kuron-köprü işlemleri metal-seramik, zirkonyum ya da tam porselen şeklinde uygulanabilir. Çoklu diş kayıplarında (kısmi dişsiz hastalar) veya ağzında hiç dişi olmayan (tam dişsiz) hastalarda ise halk arasında damak diye adlandırılan akrilik içerikli total protezler uygulanmaktadır.

Çocuk Diş Hekimliği

çocuk diş hekimi pedodonti iskenderun

Çocukların süt dişlerinin ve erken dişlenme dönemindeki sürekli dişlerinin dolgusu, tedavisi, kanal tedavisi, koruyucu önlemlerin alınması, diş yapısını güçlendirici uygulamalar yapılması, erken dönemde başlangıç çürüklerine müdehale edilip durdurulması, sürme yönlendirmesi vb. uygulamalar çocuk diş hekimliğinin temel tedavi yöntemleridir. Çocuğunuzla ilgili gerekli yönlendirme ve tedavilerin uygulanması için sizleri kliniğimize bekliyoruz.

Zirkonyum

zirkon diş iskenderun

Metal seramik restorasyonların gri yansıması, doğal diş görünümü taklit edememesi, metal alerjisi vb. olumsuz özellikleri sebebiyle geliştirilen metal dayanıklılığında, beyaz renkli, doku dostu bir maddedir. Dişetiyle mükemmel uyumu sebebiyle ağızda tat değişikliğine sebebiyet vermez, dişetlerinde metal renkleşmesine yol açmaz. Metal alerjisi olan bireylerde güvenle kullanılabilir. Beyaz rengi ve ışık geçirgenliği sayesinde ön ve arka bölgede doğal diş görünümünü birebir taklit edebilir. Isı yalıtma özellikleri çok iyi olduğu için metal seramik restorasyonlar kadar ısıyı iletmezler ve sıcak-soğuk hassasiyeti oluşturmazlar.

Kanal Tedavisi

kanal tedavisi iskenderun diş hekimi endodonti

Diş çürüğünün ilerlemesi, travma vb. sebepler dişin pulpa dokusunun (sinirinin) geri dönüşümsüz olarak zarar görmesi, iltihaplanması veya nekroz olması ile sonuçlanır. Zonklayıcı tarzda şiddetli ağrı, apse, dişte gri renklenme veya hiç bir rahatızlık olmamasına karşın rutin radyografilerde belirlenen kök ucunda kist gibi olumsuz durumlarla karşılaşılabilir. Kanal tedavisi, bu durumdaki dişlerin sinirinin (pulpa dokusu) çıkarılıp, bakterilerin temizlenerek diş köklerine dolgu yapılması işlemidir. Bu tedavi diş kayıplarının önüne geçerek dişinizin uzun süre daha ağzınızda kalmasını sağlar.

Diş Eti Hastalıkları - Periodontoloji

diş eti hastalığı iskenderun diş hekimi periodontolog

Periodontal hastalıklar dişeti ve dişleri destekleyen diğer dokuları etkileyen iltihabi hastalıklardır. Erişkinlerde diş kayıplarının %70'inden periodontal hastalıklar sorumludur. Kişilerde ağız kokusu, diş eti kanaması, diş etlerinde çekilme, diş  ve diş etlerinde renklenme şeklinde belirti gösterirler. Bu hastalıklar erken dönemde teşhis edildiklerinde kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilirler.

Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez.